مفیدترین سبزیجات که باید مصرف کنید

مفیدترین سبزیجات که باید مصرف کنید

همه ما می دانیم که سبزیجات از مفید ترین خوردنی هایی هستند که می توانیم استفاده کنیم. سبزیجات دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف هستند. مصرف سبزیجات باعث کاهش بیماری‌های مختلف مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان میشود. همچنین مصرف سبزیجات در بهتر شدن راه حال روحی شما موثر است. علاوه بر آن سبزیجات دارای آب زیادی هستند و آب رسانی به بدن شما را انجام می دهند. با ما همراه باشید تا مفیدترین سبزیجاتی که می‌توانید در رژیم غذایی تان جای دهید را به شما نشان دهیم.

روش خوردن سبزیجات

سبزیجات مفید برای سلامتی

توجه کنید که در صورتی که سبزیجات را خرد و سپس سرخ می کنید، بیشتر مواد مفید آن در این فرایند از بین می‌رود و تبدیل به مواد مضر می‌شود. پس این روش طبخ را همیشه انجام ندهید به جای آن سبزیجات را آب پز، بخارپز، کباب کرده، گریل شده یا خام را به وعده غذایی خود بیافزایید.

سبزیجات را میتوانید به صورت تازه یا فریز شده نگه دارید. مصرف سبزیجات به صورت خام بهترین روش مصرف آن است. همچنین می توانید از سبزیجات کنسرو شده استفاده کنیم. البته توجه کنید که کنسرو بدون شکر و نمک باشد.

۱۵ تا از مفید ترین سبزیجاتی که باید به رژیم غذایی خود بیافزایید

هویج

سبزیجات مفید برای سلامتی

هویج سرشار از ویتامین آ است. این ویتامین برای بینایی و درمان شب کوری مفید است. بهتر است هویج را به صورت خام مصرف کنید. می توانید آن را در تهیه نوشیدنی ها یا همراه با سالاد خود مصرف کنید.

بروکلی

سبزیجات مفید برای سلامتی

بروکلی یک سبزی بسیار کم کالری است. این سبزی دارای ویتامین c ویتامین آ و ویتامین کا است. بروکلی را می توانید آب پز کنید. اما بهترین روش مصرف آن بخارپز کردن یا خوردن به صورت خام است؛ در این صورت مواد مغذی آن حفظ می‌شود.

حتما بخوانید
ویروس کرونا در هوا باقی می‌ماند؟

قارچ

سبزیجات مفید برای سلامتی

قارچ سبزی بسیار مفیدی است و دارای مقداری پروتئین است. می‌توانید قارچ را به غذاهای مختلف اضافه کنیم و آن را به صورت خام هم مصرف کنید.

کلم کیل

سبزیجات مفید برای سلامتی

این سبزی سرشار از ویتامین کا است. نصف پیمانه از کلم را مصرف کنید ناتمام ویتامین کای مورد نیاز را به دست بیاورید. این سبزی همچنین دارای کلسیم است و مناسب کسانی است که نمی‌توانند شیر بنوشند.

شلغم

سبزیجات مفید برای سلامتی

شلغم دارای فیبر، کلسیم، فسفر و پتاسیم است. شلغم یک سبزی ارزان قیمت و مناسب است. همچنین طعم قوی ندارد و مناسب افزودن به انواع غذاست.

اسفناج

سبزیجات مفید برای سلامتی

اسفناج سرشار از ویتامین آ است و یکی از بهترین سبزیجات است. غذاهای خوشمزه بسیاری با استفاده از اسفناج پخته می شوند. پس این غذاها را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

مارچوبه

سبزیجات مفید برای سلامتی

مارچوبه را می‌توانید به صورت کبابی یا سرخ شده مصرف کنید. البته مصرف آن بصورت کبابی بهتر است. این سبزی دارای کالری بسیار کمی است و فیبر زیادی دارد همچنین دارای ویتامین c، ویتامین آ و ویتامین کا است.

عدس

سبزیجات مفید برای سلامتی

عدس یکی از بهترین سبزیجات است. عدس دارای پروتئین زیادی است و انتخاب مناسبی برای اضافه کردن به سبد غذایی شماست. عدس دارای فیبر زیاد، فولات و آهن است.

لوبیا سبز

سبزیجات مفید برای سلامتی

لوبیا سبز دارای ویتامین آ، ویتامین c، ویتامین کا و فیبر است. این سبزی را می‌توانید به صورت خام یا کنسروی خریداری کنید و علاوه بر خود غذا به عنوان دورچین یا سالاد در کنار بشقاب غذا مصرف کنید.

گل کلم

سبزیجات مفید برای سلامتی

گل کلم دارای ویتامین c، پتاسیم و امگا ۳ است. این ماده را هم می توانید در سالاد ها و یا به صورت پخته شده مصرف کنید.

حتما بخوانید
درباره کرونا، ویروس کشنده‌ی چینی

لبو یا چغندر قرمز

سبزیجات مفید برای سلامتی

لبو حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است و تاثیر مفید زیادی بر فشار خون و موارد دیگر می گذارد. چغندر را می‌توانید در سالاد مصرف کنید یا به روش سنتی آن را بپزید.

گوجه فرنگی

سبزیجات مفید برای سلامتی

گوجه فرنگی از بهترین سبزیجات است. گوجه دارای نیکوتین است که به سلامت قلب و عروق شما کمک می‌کند. این ماده را به صورت پخته شده در انواع غذاها می توانید استفاده کنید. همچنین از مصرف خام آن در انواع سالاد و ساندویچ بی‌بهره نمانید.

پیاز

سبزیجات مفید برای سلامتی

پیاز عنصر اصلی غذاهای ایرانی است. پیاز دارای خواص خیلی زیادی است. پس مصرف پخته شده و خام آن را فراموش نکنید. پیاز خام را می‌توانید در سالاد شیرازی مصرف کنید.

بادمجان

سبزیجات مفید برای سلامتی

بادمجان یکی از سبزی های بسیار خوش‌طعم است. این سبزی علاوه بر طعم خوب دارای خواص زیادی برای بدن به خصوص قلب است.

سیب زمینی شیرین

سبزیجات مفید برای سلامتی

سیب زمینی شیرین با رنگ نارنجی اش مانند هویج منبع مناسبی برای بتاکاروتن است. می‌توانید آنرا در سالادهای مختلفی مصرف کنید و از خواص بی نظیر آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *